? ??????????????Love and Laughs? ????? ?? ???Rating: 4.4 (5 Ratings)??88 Grabs Today. 7093 Total Grabs. ??
????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Live, Love, Laugh? ????? ?? ???Rating: 4.6 (8 Ratings)??87 Grabs Today. 14933 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, July 24, 2009

Sepenuh Hati - Prolog

Kata orang, dari segi kebaikannya adalah seorang sahabat boleh dinaiktaraf menjadi seorang kekasih apabila perasaan sayang itu disemai secukup rasa. Namun, keburukannya pula adalah, jika terjadi perselisihan faham, kita mungkin akan kehilangan kekasih dan juga sahabat dalam masa yang sama. Hanya insan yang bertuah sahaja mampu memiliki seorang insan yang bergelar kawan, sahabat dan kekasih dalam satu masa.

Perkara itulah yang aku fikirkan selama ini, yang membebankan perasaanku. Aku menyayanginya sebagai seorang sahabat dan dalam masa yang sama aku menyintainya. Kalau boleh aku ingin memilikinya sebagai suri hidupku. Sebagai teman hidup yang menemani siang dan malamku. Tapi aku takut. Aku takut untuk meluahkan perasaanku padanya. Aku takut seandainya dia menolak luahan perasaanku. Aku takut dia tidak boleh menerima aku lebih dari seorang sahabat. Dan yang paling aku takut, dia akan meninggalkan aku, pergi dari hidupku.

Aku takut seandainya perkara itu terjadi dalam hidupku. Aku amat menyayanginya. Aku sangat memerlukan dia dalam hidupku. Aku menyintainya sepenuh hati. Aku tak rela kehilangannya. Bagaimana aku akan meneruskan kehidupanku seandainya dia pergi dariku. Aku buntu. Aku sudah terlalu lama menyimpan perasaanku ini darinya. Aku ingin meluahkannya. Aku ingin dia tahu akan perasaanku terhadapnya. Aku ingin membina mahligai bahagia bersamanya. Tapi aku tak tahu bagaimana harus aku meluahkan perasaanku terhadapnya yang aku simpan selama ini.

Ya tuhanku, bantulah aku. Bukakanlah pintu hatinya untuk menerimaku agar dapat aku membuktikan kejujuran cintaku padanya. Bukakanlah hatinya agar dia mengerti bahawa selama ini aku menyintainya.

0 comments: